INFORMACJE OGÓLNE

Program „Czyste Powietrze”
wydawanie zaświadczeń o dochodach

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ścinawie wydaje zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego na potrzeby Programu „Czyste Powietrze” 2.0.

Wydanie zaświadczenia następuje po uprzednim złożeniu przez zainteresowanych pisemnego żądania wydania zaświadczenia, według wzoru obowiązującego od 01.08.2021r. zamieszczonego na stronie https://bip.mos.gov.pl/prawo/wzory-wnioskow/).

Wnioski o wydanie zaświadczenia w wersji papierowej dostępne są również do pobrania w tut. Ośrodku, I piętro, pokój nr 2

Klauzula informacyjna RODO

Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Części 2.0 programu „Czyste Powietrze” do dnia złożenia wniosku powinna uzyskać od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem jej zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.

Ważne:
Wydanie zaświadczenia następuje na żądanie osoby fizycznej!
Zaświadczenie nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Informacja dotycząca dochodów:
Do ustalania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu, stosuje się przepisy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
Gospodarstwo domowe tworzą:
1. osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo
2. osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:
1. przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia
– w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
2. ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia
– w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.
Do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu z gospodarstwa rolnego przyjmuje się przelicznik ogłoszony w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, które publikowane jest nie później niż do dnia 23 września każdego roku. W związku z tym, w okresie od 1 sierpnia do dnia publikacji obwieszczenia Prezesa GUS nie będzie możliwości wydania zaświadczeń o dochodach, jeżeli członek gospodarstwa domowego uzyskuje dochody z gospodarstwa rolnego.
Informujemy, że od dnia 01.08.2021 r. wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w roku 2020.

Dochody pozyskiwane są przez organ prowadzący postępowanie w sprawie wydania zaświadczenia z bazy danych udostępnianych przez Urząd Skarbowy i Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W niektórych przypadkach konieczne będzie dostarczenie dodatkowych dokumentów:
- zaświadczenia o wysokości opłaconych w 2020 roku za członka rodziny składek na ubezpieczenie zdrowotne, dotyczy osób pobierających rentę, emeryturę),
-w przypadku gdy członek rodziny prowadzi gospodarstwo rolne - oświadczenie wnioskodawcy o wielkości jego gospodarstwa rolnego albo gospodarstwa członka rodziny wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w 2020 r. oraz nakaz płatniczy/decyzja wójta gminy za rok 2020,
-odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem lub innego tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd, zobowiązujących do alimentów na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną,
-przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów za 2020r.

Dodatkowe informacje:
Program „Czyste Powietrze” 2.0 przygotowany dla osób o niższych dochodach.
Celem programu jest ograniczenie emisji do atmosfery szkodliwych substancji, które powstają na skutek ogrzewania domów jednorodzinnych słabej jakości paliwem w przestarzałych domowych piecach. Narzędziem w osiągnięciu celu jest dofinansowanie przedsięwzięć, na których program się skupia:
-wymiana pieców i kotłów na paliwo stałe,
-termomodernizacja budynków jednorodzinnych by efektywnie zarządzać energią(demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania lub cwu, w tym kolektorów słonecznych),
-zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
-zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
-zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi zewnętrznych, drzwi/bram garażowych (zawiera również demontaż).
Więcej informacji na temat programu „Czyste Powietrze” można uzyskać na stronie: https://czystepowietrze.gov.pl/
Ogólnopolska infolinia Programu Czyste Powietrze: tel. 22 340 40 90 (pn.-pt, 8.00-16.00)
W sprawach zaświadczeń o dochodach do programu „Czyste powietrze” wydawanych przez M-GOPS w Ścinawie prosimy telefonować pod numer: 76/ 84 12 620.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 września 2021 20:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Strzelecki
Ilość wyświetleń: 321
02 września 2021 12:11 (Wioleta Kubik) - Zmiana treści zakładki.
02 września 2021 12:10 (Wioleta Kubik) - Zmiana treści zakładki.
02 września 2021 12:07 (Wioleta Kubik) - Zmiana treści zakładki.